Skrevet av Emne: Videoer fra Inkognito på youtube  (Lest 1368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
Videoer fra Inkognito på youtube
« på: Fredag, 10. August 2018, kl. 11:51 »
Bare en liten forklaring og litt info:

Jeg har satt i gang med å lage enkle videoer som skal være informative og nøkterne. Foreløpig så blir de laget med formatet tekst, musikk, bilder og videoklipp. Senere vil det kanskje være mulighet for å legge på stemme. Av praktiske årsaker så er det ikke mulig å stå frem og vise ansikt på videoene på dette tidspunktet.

Tror dette kan være en god måte å nå ut til flere. Det er uforpliktende å se en video på youtube. Man kan gjøre det i fred og ro, og jeg håper at JV også vil undersøke hva som kommer frem. Derfor lages videoene i så stor grad som mulig kun med materiale som finnes på JV sider og i litteraturen. Ønsker ikke å trekke konklusjoner for andre, men håper innholdet i videoene kan få folk til å resonnere med seg selv.

Synspunkter og eventuelle forslag til tema mottas med takk.

Planen er å lage minst 1 - 2 videoer hver måned. Etterhvert blir det analyser av JW Broadcasting. Må bare få unna alle grunntemaene først.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things - That takes religion."

Utlogget Spragle

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
Sv: Videoer fra Inkognito på youtube
« Svar #1 på: Fredag, 10. August 2018, kl. 19:44 »
Vel, tror det er mange som er imponert! Flott initiativ :)
Jeg har ikke så mye å bidra med, men hvis jeg kan være til hjelp må du gjerne spørre

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #2 på: Fredag, 10. August 2018, kl. 20:37 »
Vel, tror det er mange som er imponert! Flott initiativ :)
Jeg har ikke så mye å bidra med, men hvis jeg kan være til hjelp må du gjerne spørre

Jeg spør gjerne :-) Dette med videoproduksjoner er litt nytt for meg, så jeg håper å bli mer teknisk og finne løsninger som gjør videoene bedre. Det tar litt tid å lage en video...en del timer går med, men når man først har gjort det, så ligger de jo der.
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things - That takes religion."

Utlogget kingjames

• Innmeldt
« Svar #3 på: Lørdag, 11. August 2018, kl. 12:16 »
Det er på lommeboka det svir som det heter.Økonomien kan jo være et tema.

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #4 på: Lørdag, 11. August 2018, kl. 13:20 »
Det kommer mer utdypning om dette senere. Vi har jo laget den om stiftelsen til Henrietta Riley som viser at de mottar inntekter indirekte fra veldig ukristne bedrifter. Senere tenker jeg dette med Stephen Lett sine pengeanmodninger er greit å vise frem, og knytte dette til dagbøtene de er pålagt å betale på ubestemt tid. (Dagbøter på 4000 dollar fordi de ikke vil utlevere lister over kjente overgripere i menighetene i USA)

Utlogget Spragle

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
« Svar #5 på: Søndag, 12. August 2018, kl. 07:20 »
NGO-medlemskap kan også være et tema, selv om de har meldt seg ut.
Hvis jeg ikke husker helt feil var de NGO samtidig som de utgav litteratur som fordømte FN på det sterkeste.
Argumentet var (hvis jeg ikke husker feil) at FN var Satans motstykke til Guds rike.

Utlogget Spragle

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
« Svar #6 på: Søndag, 12. August 2018, kl. 07:40 »
607, VAT 4956 kunne kanskje vært aktuelt hvis det er mulig å forklare problemstillingen på en enkel måte?
Jeg tenker da spesielt på å imøtegå innvendingene fra WT 2011.
https://xjwfriends.com/2018/02/18/astronomical-diary-vat-4956/

Utlogget PpP

• Moderator
  • Innmeldt
  • *
« Svar #7 på: Søndag, 12. August 2018, kl. 08:35 »
En liten ting; jeg lagde meg brukeren "Fader Man" og la ut den avsluttende musikkvideoen på youtube, etter at jeg fikk den lekket fra en person innafor.

https://youtu.be/qwfBp5OJjR8

Den har nå fått utrolige 325.000 views, 3.000 kommentarer, og "kanalen" min har over 1100 subscribers!
De aller fleste abonnentene er JVer.

Det åpner for en del muligheter jeg ikke har hatt tid og mulighet til å forfølge videre nå pga livet generelt, men når alt det andre som foregår nå er ferdig skal jeg sette meg ned og forfølge dette.
Intensjonen er å fortsette å lekke ut ting innenfra, eller lage noen litt subtile videoer med opptak av taler fra DSR, for eksempel.
Ikke så aggressivt at jeg skremmer vekk de som er JV, men ting som kan så litt frø.

Forslag tas imot med takk :-)

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #8 på: Søndag, 12. August 2018, kl. 08:55 »
Den har nå fått utrolige 325.000 views, 3.000 kommentarer, og "kanalen" min har over 1100 subscribers!
De aller fleste abonnentene er JVer

Det var imponerende. Den siste videoen jeg la ut har hatt kun 111 visninger på 3 dager.  :o  Ikke sååå imponerende det da, men jeg har fått mange henvendelser anonymt og samtlige har vært veldig positive. Inkludert et par kommentarer fra noen som er JV. Men det tar nok tid før sjåartalla mine kommer opp i slike astronomiske besøk.

Hvordan vet du at de fleste abonnenter er JV? Jeg ser jo i kommentarfeltene at det er mange JV som skriver, som ikke forstår rett og slett at videoen er lagt ut av en "motstander". De hyller videoens innhold og skriver at de synes den er helt fantastisk.

Du har ikke fått noen henvendelse om at du bryter åndsverkloven? Jeg regner med at videoen i sin helhet er en kopi av originalen, uten kommentarer eller avbrudd - og da kan vel strengt tatt WTBTS anmode til youtube at videoen må fjernes? De forholder se nok til "fair use" reglene, men en ren kopi vil kanskje bryte med disse bestemmelsene?

Jeg kommer til å legge ut en forklaring på dette med sitatretten og Fair Use på mine fremtidige videoer for å være på den sikre siden. Vet at det er derfor Lloyd Evans er så nøye med dette, for han opplevde litt ubehageligheter i den forbindelse på en tidligere video.

Uansett. Så lenge videoene som legges ut er seriøse og saklige så mener jeg at det bare er en fordel for dem som vil undersøke. Det er imidlertid "mye rart" i USA som jeg tenker kanskje ødelegger mer enn det gagner.

Poenget må i alle fall være å forsøke å trekke JV til å se videoene og skape et slags perspektiv for dem, og ikke skremmer dem fra å undersøke mer.

Denne teksten vil stå foran våre videoer i fremtiden

Informasjon om sitatretten i Lov om Åndsverk

I Norge er det tillatt å sitere fra et offentliggjort verk i samsvar med god skikk og i den utstrekning formålet betinger. «Fair Use» bestemmelser i opphavslandet til Selskapet Vakttårnet (Watchtower Bible and Tract Society of Pennsylvania) åpner også for dette.

Hensikten med sitater fra Selskapet Vakttårnets litteratur og medier er å informere seere om organisasjonens gjøremål og praksis, stille konstruktiv kritikk og spørsmål til organisasjonens virke, dog uten å spre hat eller desinformasjon.

Inkognito Norge ønsker å presisere at vår virksomhet ikke er et angrep på Jehovas vitner, og at vi prinsipielt forsvarer Jehovas vitners rett til å utøve sin religion.

Utlogget Snytt

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
« Svar #9 på: Søndag, 12. August 2018, kl. 21:40 »
Jeg ser hverken kommentarene eller hvordan man kommenterer på Youtube. Kan noen hjelpe? 
-Snytt

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #10 på: Søndag, 12. August 2018, kl. 21:51 »
Jeg ser hverken kommentarene eller hvordan man kommenterer på Youtube. Kan noen hjelpe?

Ser du fra mobil eller PC?

Utlogget PpP

• Moderator
  • Innmeldt
  • *
« Svar #11 på: Mandag, 13. August 2018, kl. 07:35 »
Sitat
Hvordan vet du at de fleste abonnenter er JV? Jeg ser jo i kommentarfeltene at det er mange JV som skriver, som ikke forstår rett og slett at videoen er lagt ut av en "motstander". De hyller videoens innhold og skriver at de synes den er helt fantastisk.

Det at jeg la ut videoen var bare et eksperiement, jeg synes den var så horribelt håpløs at jeg hadde lyst til å dele den med folk på Reddit egentlig, så jeg lagde meg en kjapp konto og la den ut. Jeg skrev ingenting skremmende i tittelfeltet, bevisst for å tiltrekke meg JV'er og få en diskusjon i kommentarfeltet.

Jeg hadde aldri trodd den skulle gå viralt, og jeg hadde aldri trodd at den ville bli tillatt liggende ute så lenge. Forventningen var at den vill ble stengt i løpet av noen uker, uten at det ville gjort meg noe.

Jeg tror rett og slett at siden jeg er et ukjent navn, og ikke skriver noen ting nedsettende i tittelen, videoen er helt uredigert også, så gidder ikke JVs folk å bruke tid på å få tatt den ned.

Når det gjelder abbonentene kan jeg trykke på dem, jeg får varsler når folk blir abbonenter, og jeg ser jo da hva annet de abbonnerer på, jeg gidder jo ikke sjekke alle selvfølgelig, men de gangene jeg sjekker ser jeg at de ofte fremstrå som JV fordi de abonnerer på alle mulige andre WT-kanaler.

Ellers er diskusjonen frisk, ja. Jeg pinnet det CovertFade skrev (han er en av de som driver jwsurvey.org), og under der har det gått hett for seg. Det er en del utrolige sitater rundt omkring. Det som slår meg er at svært mange JV ikke kjenner sin egen religion, og det er vi apostater som ofte må forklare dem hva VT egentlig lærer.

Jeg tenkte å bruke kanalen til noe tilsvarende framover, enten legge ut rene lekkasjer uten kommentar for å trigge kommentarutveksling, eller klippe ut ting fra for eksempel Jackson/ARC og legge ut, da også helt uten tekst/kommentar.

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #12 på: Mandag, 13. August 2018, kl. 10:39 »
Sitat
Jeg hadde aldri trodd den skulle gå viralt, og jeg hadde aldri trodd at den ville bli tillatt liggende ute så lenge. Forventningen var at den vill ble stengt i løpet av noen uker, uten at det ville gjort meg noe.

Blir jo nesten som å sette ut en honningkrukke til sultne veps...   :) Hadde det vært frafalne-signaler der, så hadde det nok ikke vært så glødende.

Men antall besøkende er jo helt utrolig... det slår vel de fleste andre ned i støvlene. Selv ikke Lloyd kan skilte med så mange besøkende. 

Utlogget PpP

• Moderator
  • Innmeldt
  • *
« Svar #13 på: Mandag, 13. August 2018, kl. 11:25 »
Ja, når tallene blir så massive er det også ganske mye å lese ut fra statistikken, jeg får mye info om hvor klikkene kommer fra, hvordan den blir delt osv sov.

Det er USA og Fillippinene som står for det meste, og den blir delt massivt i sosiale medier, noe som tyder på at den spres internt blant JV.
Seertallene er fremdeles på vei oppover i antall pr dag, så tallet vil stige massivt i tiden framover hvis den ikke blir stengt, nå ligger det på rundt 10.000 pr dag.

Kommentarene er poenget her, og blir hyppig referert til på Twitter med screenshots og diskusjoner. Vi har det veldig gøy med denne.

Utlogget tigern

• Innmeldt
« Svar #14 på: Mandag, 13. August 2018, kl. 12:43 »
Hei, Admin.

Synes det er et veldig flott tiltak at du lager videoer på norsk! Tusen takk for det! Jeg hjalp JWSurvey.org med å oversette en brosjyre fra engelsk til norsk en gang, den ligger her:

http://jwsurvey.org/wp-content/uploads/2014/08/Ti-spørsmål-Jehovas-Vitner-bør-tenke-over.pdf

Her er mange tema som du sikkert kunne tatt opp, om du ikke allerede har tenkt på det. Enda et emne som bør diskuteres er Malawi/Mexico-skandalen på 60-70 tallet, og blodoverføring selvsagt.

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #15 på: Mandag, 13. August 2018, kl. 13:16 »
Takk for det tigern!

Ja, Mexico/Malawi skandelen er jo drøftet her på forumet og - men å lage en video om det er absolutt på sin plass. Det er mange JV som ikke har peiling på hva dette handler om. Viktig informasjon å bevare for ettertiden.

Jeg setter dette på agendaen!

For nye sjåarar kan jeg opplyse om at denne tråden handler om nevnte skandale:
http://forum.inkognito.org/forum/index.php?topic=33.msg156#msg156

Første gang jeg hørte om dette var jeg helt lamslått. Det er tydelig at Vakttårnet har ofret brøde og søstre i Malawi på "lojalitetsofferalteret". Mange døde, ble torturert og grovt mishandlet i årevis i Malawi, og med tanke på at dette kunne vært unngått med litt smidighet, er det grusomt å tenke på.

Når vi i tillegg vet at Det Styrende Råd uten å blunke har skrevet under på "Oath of Allegience" i USA bare for å få lov til å reise ut av landet, så kan man bli helt uvel.

Denne tråden beskriver dette
http://forum.inkognito.org/forum/index.php?topic=293.msg1310#msg1310

Utlogget Snytt

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
« Svar #16 på: Mandag, 13. August 2018, kl. 21:06 »
Admin, jeg bruker mobilen, ja.
-Snytt

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #17 på: Tirsdag, 14. August 2018, kl. 09:21 »
Admin, jeg bruker mobilen, ja.

Da kan det være årsaken. Jeg ser det heller ikke på min mobil (iphone), men alt er synlig fra PC.

Utlogget Snytt

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
« Svar #18 på: Tirsdag, 14. August 2018, kl. 16:29 »
Da er det jo ingen sak. Takker.
-Snytt

Utlogget kingjames

• Innmeldt
« Svar #19 på: Tirsdag, 14. August 2018, kl. 19:27 »
Stevneøkonomien.Når jeg var aktivt vitne så ante jeg ikke at det ble fylt ut et skjema før stevnet startet med antall tilstede pluss en viss sum.F.eks.900x50 kr =45000 kr.Den summen blir sendt til Hovedkontoret uten at det blir opplyst fra plattformen.Det blir holdt hemmelig.
Forhåpningsvis vil det sjokke de fleste aktive vitner.

Utlogget kingjames

• Innmeldt
« Svar #20 på: Tirsdag, 14. August 2018, kl. 19:45 »
Det kan være livsfarlig å følge det som står i VT.

Vaksiner.
Organtransplantasjon.
Politikk.

På alle de områdene her har VT forandra holdning så vidt jeg vet.For politikk se VT 99 1.nov. s.28-29.Hvis de hadde hatt den holdningen tidligere så kunne vitnene i Malawi vært spart for mange lidelser.

Utlogget PpP

• Moderator
  • Innmeldt
  • *
« Svar #21 på: Onsdag, 15. August 2018, kl. 14:21 »
en morsom videoide er å vise fram absurditeter fra den tidlige litteraturen, ja.
For eksempel det at det kraftig ble advart mot å lage mat i gryter lagd av aluminium i flere artikler.

Redaktøren av Våkn Opp var jo klin gæern i en lang tidsperiode, en skikkelig konspiratoriker.
Han var vel samtidig også sannsynligvis den som stod bak JVs syn på blod, så han har kostet mange liv.

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #22 på: Onsdag, 15. August 2018, kl. 15:19 »
Redaktøren av Våkn Opp var jo klin gæern i en lang tidsperiode,

Nytt lys? Her må du utdype litt mer. Hvem var redaktøren av Våkn opp da? Jeg trodde de bare opererte med "ansvarlig utgiver" som så lenge jeg kan huske var Selskapets president. Kan i alle fall huske det stod det i "Rikets tjeneste" på 60 og 70 tallet, og muligens i bladene og?

Utlogget PpP

• Moderator
  • Innmeldt
  • *
« Svar #23 på: Onsdag, 15. August 2018, kl. 16:06 »
Det var en egen fyr, ved navn Clayton J Woodworth, som var "editor" en lang periode og hadde ansvaret for Golden Age, det som senere ble Awake!/Våkn Opp!
Han var svært skeptisk til legevitenskapen, og hardcore antivaxxer, på grunn av han var det forbudt for JV å vaksinere seg helt fram til 1952.

Dette farget mye av artiklene i Våkn Opp, og har sannsynligvis medført bloddoktrinen som har tatt svært mange liv, selv om man ikke kan direkte bevise at han stod bak dette som enkeltperson.

JWFacts har en ganske bra oversikt her, men det finnes jo uendelig mye informasjon om dette, blant annet i flere av bøkene som tar for seg JVs historie.
https://www.jwfacts.com/watchtower/medical.php

Man kan jo "le" litt av dette og si at dette er en svunnen tid, men husk at mye av denne galskapen er skrevet mange år etter at Jesus Kristus "kom til jorden i 1919 og valgte denne organisasjonen som sitt talerør". At alt dette sprøytet skulle ha Guds godkjennelse er selvfølgelig bare tull når man ser på det i ettertid.

De fleste JV aner jo ingenting om dette, så det er fint å få fram. Det finnes jo mye bilder også, blandt annet det jeg vedlegger her, som advarer mot at Satan bruker aluminium for å ta oss.

Utlogget TrK

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
« Svar #24 på: Onsdag, 15. August 2018, kl. 18:00 »
Hehe, det er nok av ting hinsides enhver fornuft å gripe fatt i, men akkurat når det gjelder aluminium er de ikke helt på viddene. Gode, gammeldagse aluminiumskasseroller finnes ikke lenger i handelen av en grunn. I seg selv harmløse, men kokte man mat med lav pH i dem ble det skilt ut for meget aluminium i innholdet. Det medførte også en viss grad av misfarving av kasserollene som igjen medførte grundig skrubbing som igjen medførte økning av aluminiumssalter i mat med lav pH o.s.v.

Teorier om aluminiums innvirkninger på helsen er omfattende, bl.a.med tanke på utvikling av Alzheimer, men intet er sålangt meg kjent påvist. Likevel anbefaler myndigheter og produsenter at hinner av ulike slag mellom aluminiumen (glimrende varmespredningsegenskaper) og maten holdes inntakt og kasseres ved eventuelle brudd. Unngå altså stålredskaper i aluminiumskjeler.

Metallet fungerer selvsagt heller ikke ved induksjon.

Har bladd igjennom endel eldre blader i ettermiddag, og meget av de de der skriver om saken er veldig så opphauset, men igjen — de ér inne på noe.

(Jeg er husstell-lærer «i bunnen» :D )
"The best cure for Christianity is reading the Bible."
Mark Twain.