Skrevet av Emne: Er Jehovas vitner en sekt? Ta sekt-testen!  (Lest 3239 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
Er Jehovas vitner en sekt? Ta sekt-testen!
« på: Søndag, 02. September 2018, kl. 13:04 »
Ny video som peker på noen av faresignalene og de typiske trekkene ved sekter / kulter

Her det er det forsøkt med innlest tekst fra en "tekst/tale" generator, men dette ble vel kanskje ikke helt som ønsket. Forsøker litt ulike løsninger fremover.

https://youtu.be/4_XbZCE1HUA
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things - That takes religion."

Utlogget Torfinn

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
Sv: Er Jehovas vitner en sekt? Ta sekt-testen!
« Svar #1 på: Mandag, 03. September 2018, kl. 09:23 »
Denne video syntes jeg var svært bra. Tekst talegenerator var bra med små feil som kan aksepteres. Her får vi både tekst og tale med oss. Jeg har tidligere nevnt at i tidligere video går teksten for fort, og når vi stopper video for å lese teksten legges den i negativ slik at den ikke er lesbar. Fortsett med dette så blir det bra å lese for dem som vil ut av JV.

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #2 på: Mandag, 03. September 2018, kl. 09:52 »
Takk Torfinn. Det var hyggelig å høre. Det er jo ganske mye jobb bak en video, så om den fremstår som forståelig og hørbar så er jo det kjempefint. :-)
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things - That takes religion."

Utlogget Spragle

• I.C.
  • Innmeldt
  • *
« Svar #3 på: Mandag, 03. September 2018, kl. 10:06 »
Jepp, veldig bra :)
Kanskje det er mulig å få noen til å snakke på videoene, sånn på sikt?
Oslo-dialekt kanskje, siden det er så mange i det distriktet?

Utlogget Admin

• IC
  • Innmeldt
  • *
« Svar #4 på: Mandag, 03. September 2018, kl. 10:11 »
God ide Spragle. Jeg er enig i at det du foreslår er en mye bedre løsning.

Det er ganske enkelt å få til. Det går an å sende teksten som word dokument, og "spille det inn" på en vanlig PC med gratis programvare. Går sikkert an å spille det inn på en mobil og. Når "innspillingen" er ferdig, så kan dette sendes som en enkelt lydfil som jeg kan tilpasse i videoen. 

Om noen har lyst på en slik oppgave så er det svært ønskelig å få til.